W naszych warunkach atmosferycznych jesteśmy przyzwyczajeni do wymiany raczej opon. Kupujemy dwa komplety takiego samego wg rozmiaru ogumienia i zakładamy na felgi. Coraz popularniejsze jednak staje się zmieniane nie samych opon, ale kół, czyli felg z oponami. Kupujemy dwa rodzaje felg na sezon letni i zimowy i w ten sposób wymieniamy ogumienie. Który sposób jest lepszy? Jakie są wady i zalety każdego z tych rozwiązań?

Wymiana opon

Najczęściej decydujemy się na wymianę opon. Kupujemy jedne stalowe felgi, na które następnie zakładamy opony letnie i później zimowe. Jakie są zalety tego rozwiązania? Przede wszystkim cena, musimy „wyłożyć” jednorazowo nieco mniej pieniędzy. Jeśli zdecydujemy się wymienić opony w autoryzowanym serwisie Seata, możemy być pewni, że bardzo sprawnie panowie się „uwiną”, a samo wymienianie opon będzie bezinwazyjne. Wadą jest z pewnością fakt, że opony, które dwa razy do roku muszą być zakładane na felgi nieco szybciej się zużywają. Oponę taką trzeba naciągnąć na felgę, więc jest to swego rodzaju ingerencja w tworzywo.

Wymiana kół – nowoczesne alufelgi

Na wymianę kół najczęściej decydują się właściciele samochodów, które mają felgi aluminiowe, nierzadko oryginalne od Seata. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że w ASO Seat wymienią nam koła o wiele szybciej niż opony. Kolejną zaletą tego rozwiązania jest to, że nie ingeruje się aż tak w stan ogumienia, opony cały czas są założone na feldze, a mechanicy jedynie wymieniają koła. Wielu właścicieli samochodów decyduje się na taki krok, iż kupuje letnie opony i alufelgi, natomiast na zimę felgi stalowe i opony. Wadą jest z pewnością wyższa cena „na start”. Musimy zakupić dwa komplety opon i felg, nie da się jednak ukryć, że jest to rozwiązanie naprawdę wygodne! W autoryzowanym serwisie Seata z pewnością bardzo szybko uporają się z wymianą kół. Koła możemy zapakować do worków, podobnie jak zwykłe opony. Warto także przeczytać więcej informacji o tym rozwiązaniu, dowiedzieć się, które jest dedykowane samochodom marki Seat.